Tuesday, November 30, 2010

Coretan BuatMu...





Salam kasih sesuci embun pagi..seharum kasturi semerbak mewangi.....


Seindah nailofar, ku kuntumkan catatan ini buatMu yang kurindui...
Sepi rasenya saat pagi menjengah tiba, melunakkan alunan setiap sesuatu d persekitaran..
Terlalu sepi kerna tatkala inilah tiada siapa di sisi yang setia menemani diri ini..
Melainkan DIA sebaik-baik peneman dan pemelihara..
Tatkala inilah kesepian itu mengimbau segalanye...


Ya Rabbi..
Ku coretkan warkah ini seikhlasnye buatMu yang sentiasa kurindui dan kucintai..
Entah kenapa tiba2 terasa gersang hati ini tatkala menyelati hari2 yang aku lalui selama ini..
Terasa hina sekali pabila ku koreksi kelemahan diri di hadapanMu yang selama ini tidakku sedari...
Terasa hiba bila Kau masih sudi mengurniakanku segalanya yang aku perlu walaupun nikmatMu seringkali
tidakku syukuri..
Malah merasa begitu jahil bila melewati ilmuMu yang tiada terbatas...


Ya Allah..
Andainya diri ini Kau masih mengurniakan belas dan rahmatMu..
Aku mohon sejuta keampunan atas segala dosa dan noda yang pernah menghijab hati ini...
yang pernah menjadikan hati aku sekotor air yang keruh di kali, sehitam arang di lahang...
yang pernah menjadikan hati ini sering leka dengan kehidupan dunia yang melalaikan...
Dan seandainya diri ini masih berpeluang merasai nikmatMu, aku bersyukur Ya Allah..
Cukuplah Engkau segala-galanya bagiku sebagai hambaMu di pentas lakonan dunia ini..


Ya Ilahi...
Andainya coretan ini tiada ape nilai disisiMu..
Aku redha Ya Allah..
Malah aku sangat bersyukur..
kerna aku tahu segalanye yang tercatat hanyalah dari hati ini...
dan hati ini hanyalah Kau pemiliknya...
tiada siapa yang dapat melembutkan hati ini,
tiada siapa yang dapat memegang hati ini,
tiada siapa yang mampu memelihara hati ini,
dan tiada siapa yang mampu memberi keinsafan pada hatiku nan satu ini...
melainkan KAU Ya Allah,pemilik hati sekalian makhluk...
Terima kasih Ya Allah atas segala karunia ini..


Ya Latif...
Kau lembutkanlah hatiku sebagaimana air yang mampu melekukkan batu yang keras..
Kau sucikanlah hati ini dari segala palitan dosa dan noda yang membinasakan..
Kau hindarilah aku dari segala fitnah dunia yang menghancurkan...
Kau jadikanlah hari2 mendatangku ini lebih baik daripada hari2 yg pernah aku lalui..


Ya Muhaimin...
Ku dedikasikan coretan ini hanye buatMu yang kuagungkan...
Bukanlah sekadar coretan kesukaan..
namun sebagai coretan pengubat di kala lara..
moge dengan coretan ini mampu menjadikan diri ini tabah meniti ranjau kehidupan..
hanye Engkaulah segala pergantungan ku hadapkan...
moge hati ini tabah Ya Allah...Aminn..


Peringatan buat diriku dan dirimu..




Janganlah kamu bersikap lemah dan janganlah (pula) kamu bersedih hati, padahal kamulah orang-orang yang paling tinggi (darjatnya) jika kamu orang-orang yang beriman.
Surah Ali Imran : Ayat 139
Wallahu a'lam..sekadar perkongsian buat hati2 yg masih merasai keAGUNGANNYA..

No comments:

Post a Comment