Tuesday, November 20, 2012

Cinta Hati Saya! =)




Pernah sesorang bertanya : kamu ada pengalaman bercinta?
Jawab saya : semestinya, saya punya banyak pengalaman dalam percintaan, malah cinta yang mungkin tak pernah berlaku kepada yang lain. Tapi ni cerita dulu. Tidak lagi sekarang.

Setiap hari saya bersamanya. Bermain bersama. Tidur bersama. Bila tiba masa makan, saya sediakan makanan dan minuman buatnya. Bila dia nak melelapkan mata, saya ribakan dia. Bila dia kelihatan tidak hensem, saya mandikan dia. Pokoknya apa yang saya lakukan pasti ada dia bersama. Seronok bukan bersama dengan cinta hati kita? 

Emm, kenapa yer saya mencintainya? Mungkinkah kerana rupanya yang hensem dan kiut bangat. Mungkinkah kerana kelincahannya. Atau mungkinkah kerana kehebatannya
mengatasi teman-temannya yang lain ketika di lapangan. Hurm, mungkin juga kerana semua itu. Tapi tidak semua perkara dia terbaik. Kerana terkadang dia membuang tabiat yang kurang menyenangkan. Membuang najis di tempat yang tidak sepatutnya. Tapi saya tidak pernah marah. Malah saya belainya supaya tidak lagi bertindak seperti itu, hanya kerana adanya cinta.

Tapi kini dia dah tinggalkan saya. Dia dah pergi, buat selama-lamanya. Bila dia dah tiada, sayu sangat rasa hati, kesedihan bukan sehari dua. Rasa sepi tanpanya kian menyinggah. Rindu sangat pada dia. Tapi takdir Allah dah menentukan segalanya. Saya kena belajar untuk terima hakikat. Cinta pada makhluk itu ada hadnya. Sakit sungguh rasanya bila kehilangan pengarang jantung hati.

Itulah dia, kisah cinta hati saya. Kisah saya dan kucing saya, ! <pies!> ^_^ 
..........................

Sekadar titipan (dari saya yang sentiasa melakukan khilaf) buat pasangan yang sedang 'angau' bercinta tanpa aqad, berusahalah untuk tidak lagi meneruskan perhubungan atas dasar nafsu semata-mata itu kerana Allah. Pasti suatu saat ada ganjaran yang tersangat manis dari Allah buat kalian. Kemanisan 'cinta nafsu' hanya sementara, bimbang nanti bahana yang menimpa lagi dahsyat, membuatkan anda tersangat sengsara ketika itu. Jangan sesekali mencuba untuk tewas, belajarlah dulu daripaada pengalaman orang yang pernah tersungkur. Bercinta sesama makhluk itu ada hadnya, dan suatu saat akan terputus atas sebab-sebab yang tidak pernah terjangka dan jika tidak pun akan terputus oleh kematian.

Kalau bercinta dengan haiwan, paling teruk balasan yang dia bagi kepada anda hanyalah najis. Najis haiwan macam mana la sangat, basuh dengan air hilanglah najisnya, tanpa meninggalkan kesan, tanpa tercalit bekas. Tapi kalau bercinta sesama manusia tanpa batas, paling hebat dia boleh bagi dosa besar kepada anda, paling ringan pun still dalam ruang lingkup dosa. Nak bersihkan dosa bukan semudah membersihkan najis. Kalau terhapus sekalipun kesannya pasti masih berbekas di hati. Xseronok bukan hidup dengan dosa?

Saya ada hadiah untuk anda, ubat mengatasi angau bagi sesiapa yang nak =): 
1) Baca Al-Fatihah 7x
2) Baca Surah Al-Kafirun 7x
3) Baca Innallaha wa malaikatuhu.. 7x
4) Selawat 7x
-baca sebelum tidur, amalkan sehingga 'angau' hilang .Insya Allah.

اَللَّهُمَّ اغْفِرْلنا ذنوبنا، وَطَهِّرْ قلوبنا، وَحَصِّنْ فروجنا
“Ya Allah, ampunilah dosa kami, bersihkan hati kami dan peliharalah kemaluan kami”

------
Ayuh sama-sama mengubah cinta kita untuk lebih mencintai kematian dan akhirat! Kerana mereka tidak akan sekali-kali meninggalkan kita, malah mereka menanti kehadiran kita tanpa pernah kita pinta. Kerana di sanalah tempat kembalinya kita dan di sanalah kehidupan kita yang sebenar-benarnya.

No comments:

Post a Comment